אם לבנך מתחילים כאבי גדילה אז סביר כי הוא בין 3 – 10 שזהו הגיל האופייני להיווצרות הכאבים הללו ולצער החמדמדים הם עלולים להמשיך עד גיל הבגרות המתקדמת.
מדובר באחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבי שריר שלד בגיל הצעיר ואבחונה כמעט תמיד יהיה על רקע תשאול ובדיקה קלינית (גופנית).
לכאבים אלו ישנם מאפיינים רבים שחשוב מאוד לדעת ולהכיר. אתחיל אולי עם רשימת סימנים וסימפטומים שאם הופיעו אז יתכן ואין יהיה מדובר בכאבי גדילה.
- אם הכאב קבוע ומלווה בסימנים מערכתיים כמו חום, עייפות וחולשה, נפיחות וסימני דלקת אחרים, כנראה שזה לא כאבי גדילה. לכאבי גדילה אין את אותם סימנים. הם לא קבועים (כלומר הם מוגבלים בזמן ויכולים להיעלם לימים ושבועות), הם לא מלווים בסימני דלקת ואינם מגבילים את התפקוד. זה פשוט כואב.
- אם הכאב מופיע במהלך היום ומעיר משינה באמצע הלילה (או בסופו), סביר שאין מדובר בכאבי גדילה המופיעים לרוב בסוף יום ולפני השינה. כמו כן הוא עלול להעיר אבל רק בשעה הראשונה של השינה.
- אם הכאב מופיע ביד בלבד, בגב או במפשעה או שהוא חד צדדי, זה לא כאבי גדילה ככל הנראה. כאבים אלו מופיעים בעיקר בגפיים התחתונות.
- אם מעורבת צליעה וחוסר תגובה לטיפול כמו עיסוי, חימום, משככים, מתיחות או אנטי דלקתיים, זה לא כאבי גדילה.
- אם מעורבת גמישות יתר, זה לא כאבי גדילה. זה כנראה מצב המכונה – EDS (נכתב על כך באחת השאלות הסמוכות).
ההמלצה הגורפת הנה לקחת אותו לרופא אורתופד שיבחן את המצב ויפנה לטיפול המותאם.
כמו כן, ממליץ בחום לפגוש איש מקצוע מתחום המגע והתנועה כאוסטאופת, פיזיותרפיסט, מדריך פילטיס, יוגה ועוד.









